Byxor och glada färger

Jag tycker om att låta min äldste son få tycka till när han ska få välja färg på t ex ny jacka, gympaskor (i våras valde han svarta i lack med cerise detaljer!) och sådant, de gånger jag köper nytt. Ofta ärver vi fina kläder, skor o dyl. Eller får av t ex barnens mormor.

Sonen älskar färg. Gärna starka färger. Det har varit så genomgående sedan han lärde sig färgernas namn. Länge var rosa favoriten och jag köpte cerise solglasögon i våras som han älskade och hade hela sommaren, in på hösten. I höstas valde han ut en nästan självlysande limegrön täckjacka.

Idag lät jag honom peka ut de två finaste färgerna i Stoff och stils katalog i kategorin sweatshirttyg som ska bli till byxor. De nya favoritfärgerna är grönt och turkost. Fast helst ville han välja alla färger som fanns på hela sidan! Jag kompletterade med turkos/vitrandig jersey att ha som muddar samt röd jersey med mörkblå stjärnor som jag tror kan bli fina t-shirts eller så.

Så nu väntar jag bara på leverans...





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Korsstygn och kurbits