Linnea

Jag har funderat lite kring tapet ett tag. Tapet till stugan. Skrev ett inlägg för ett tag sedan där jag diskuterade med mig själv om just tapet och målande av stugans väggar, tak och köksskåp. Jag visste att jag ville ha en tapet som antingen var retro, eller kändes retro. Gärna i ljusa färger och där någon färg i tapeten skulle fungera på skåpluckor. Tapeten ska sitta istället för kakel.

Då jag är på besök hos mina föräldrar nämnde jag mina tapettankar för min mor. Hon kom på att de har sparat tapetrullar som blivit över genom åren, kanske skulle någon av dem passa? Sagt och gjort, vi hjälptes åt att plocka fram rullarna. Och där var den. Tapeten som jag vill ha i stugan. En tapet som satt i vårt kök i början på 80-talet och som genom åren blivit utbytt flera gånger. Linnea, från någon gång på 70-talet.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Korsstygn och kurbits