Fri som en...snöflinga

En uppgift till Textil 1a som vi skulle redovisa sist jag var på kursträff var "Fri som en fågel". Fri tolkning som skulle bli något tredimensionellt, tovat och innehålla ett förgängligt material. Länge, länge funderade jag och hade nästan gett upp hoppet då jag plötsligt fick en idé. Jag var ute i skogen med hunden och det var ett lätt snöfall. Det var mörkt så jag hade pannlampa. I skenet av pannlampan virvlade snöflingorna runt mig och då slog det mig. Snöflingorna är "fria som fågeln. Jag rev med mig en tunn gren från en buske och bestämde mig för att göra en slags drömfångare. Jag virkade tre olika snöflingor som jag sedan tvättade i tvättmaskin så de blev lite luddiga och tovade ihop sig något och monterade min drömfångare. 

 
Min "Fri som en fågel" hänger i Umeå. Den är en del av sloydbirds -slöjd som förändrar världen. 

http://sloydbirds.wordpress.com

  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Korsstygn och kurbits