"One piece"

Jag har sytt varsin "one piece"/mjukisdress till mina pojkar. Hittade mönstret i en Allt om handarbete som jag lånade från bibblan. Sydde storlek 6 år till båda pojkarna (som är 5 år och 4 år och rätt små till växten) så att de kan ha dem ett tag. Sydde också likadana till dem eftersom lillebror gärna härmar storebror i allt. 

Lite häng i grenen, men det gör ju inget. Svart med gröna ärmar och luva. Fodrade luvan med ett dödskalletyg i flera färger och valde också det tyget till muddar vid ärmarna. Stoff och stil har prisvärda tyger tycket jag!

Bra mönster från Allt om handarbete. Jag skippade däremot att låta blixtlåset gå runt hela luvan, hade inte tillräckligt långt blixtlås. 

Pojkarna är nöjda. Perfekt att mysa i blåsiga kvällar i stugan.

Mina fina pojkar!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Korsstygn och kurbits