Skötväska av vaxduk

När jag skulle få min första son köpte jag en skötväska från 10-gruppen. Minns inte vad den kostade, men den var ganska dyr har jag för mig. Skötväskan har varit flitigt använd och nu när jag fick min tredje son för ett halvår sedan insåg jag att väskan gjort sitt. Den var ganska ofräsch och smutsig och blixtlåset började ge upp.

Jag bestämde mig för att sy en ny och att återanvända vissa delar av skötväskan från 10-gruppen: magnetlåset och axelremmen. Klippte sönder väskan och använde den som mall när jag skulle sy.

Skötväskan när den var ny.


Jag åkte till Kalix lågprismarknad och köpte vaxduk. Det fanns ingenting att välja mellan i stort sett och den vaxduk jag gillade bäst var röd med vita hjärtan. Tvekade lite, jag har ju bara söner men tänkte sen att jag ska inte vara en sån mamma som anser att det finns pojk -eller flickfärger och köpte vaxduken.

Så här fin blev skötväskan:




Praktiska fack för blöjor och kläder samt nappflaska.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Korsstygn och kurbits