Sy kläder av mjuka tyger

För flera år sedan hittade jag boken Sy kläder av mjuka tyger från tidigt 80-tal i min mammas bokhylla. Jag fick den, och sedan har den stått i min bokhylla och samlat damm, tills nu! Jag blev nyligen sugen på att sy lite mjuka kläder till min bebis som nu hunnit bli 5 månader gammal. Det blev en mjukisoverall, ett par byxor och en en jacka med dragkedja som jag gjorde utifrån mönstret på mjukisoverallen. Jag har även sytt några "dregglisar" men dem har jag gjort utifrån ett par olika dregglisar som jag hade hemma. En vintermössa har det  blivit också.


Nils med sin äldsta storebror Axel i svart dregglis med fåglar på.


Dödskalledregglis som inte syns så bra på bild.


Mjukisoverall/"onepice" som jag sytt efter mönster i boken jag nämner ovan.


Vintermössa av stuvbit och fodrad med fleece.


Byxor och dregglis. Byxan har jag gjort efter ett par gamla urvuxna som jag gjort mönster efter och lagt till extra sömsmån.


Munkjacka utan luva. Utgick från mönstret mjukisoverall.



Här finns ett inlägg om när jag fick boken:Sy kläder av mjuka tyger, 1982

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Korsstygn och kurbits